Möte med EFS styrelse

Igår hade jag glädjen att träffa min blivande arbetsgivare, EFS styrelse. Styrelsen sammanträder den här helgen på Hagabergs fhs i Södertälje och i går eftermiddag fick jag möjlighet att smita ifrån Örebro några timmar för att ”visas upp”. Och jag blev mottagen med stor värme.

Att börja nytt jobb är det många som har erfarenhet av, men jag tror att det är få som fått vara med om en sådan bönestund som jag fick i mitt första möte med styrelsen. Fjorton personer tackade himmelens Gud för mig och bad om hans välsignelse över mig. Det var stort!

Det blev också en tydlig påminnelse om att det är inte på oss det hänger, utan på Gud. Efter bibelstudiet av Apg 20:17-38 visade Gud oss att vi inte är övergivna åt oss själva, utan vi har anförtrotts åt Gud och hans nåderika ord. Vilken trygghet det är att veta, när utmaningar och svårigheter dyker upp. Vi är inte ensamma!

4 svar

  1. Erik.
    Jag önskar Dig Guds rika välsignelse i Din nya tjänst och ber att Du fortsättningsvis verka lika frimodigt som Du gör.

  2. Hej Erik! Kul att just du fått den viktiga tjänsten i EFS! Jag har numera flyttat till Addis Abeba, hör gärna av dig om du har vägarna förbi på någon tjänsteresa någon gång…

  3. Håller med Thomas! All välsignelse över ditt arbete.
    Och visst är det ”häftigt” vi inte är ensamma utan kan luta oss mot Gud.
    Undrar någon över vem jag är, och mina tankar, gå int på http://fyrfotingar.blogspot.se.
    Inte för att utnyttja detta forum för ”reklam”, men det är en presentation.
    Nu ber vi för valet (och ”rätt” utgång. Hemska vi är!)

  4. Välsignelser över dig, ditt arbete, EFS och Svenska kyrkan m fl!

Kommentera

