Etiopisk bil siktad

Tidigare har jag bloggat om det etiopiska bilmärket Holland Car med modellnamnet Abay, och huruvida det verkligen existerar eller inte. Nu har jag med egna ögon sett ett antal Abay rulla omkring på Addis Abebas gator, så nog verkar de existera allt! Grattis Etiopien, säger jag bara.

Efter att ha kollat upp hemsidan ska jag dessutom börja spana efter den nya modellen Awash, som verkar se riktigt bra ut.

3 svar

  1. Vad roligt att få höra om din resa och hur det går! Intressant över huvud att få berättat av någon som vuxit upp som missionärsbarn och jag spinkar på din sida här efter mer Etiopien info (dvs dina erfarenheter). Om jag inte hittar nog kommer jag att klaga 🙂

  2. Ska du bli svensk generalagent för märket? 🙂

  3. Nu så, nu börjar det likna något! Flera inlägg om bilar! En för mig ökänd storhet också, inte illa, händer allt för sällan!

    Intressant med rapproter och reflektioner från jubileet också! Frid!

Kommentera

