Livskraft

I ett kyligt Uppsala håller jag till på ”Livskraft”, ett varmt nyårsläger i EFS regi. ”Se jag gör allting nytt” är temat för hela lägret och 160 ungdomar plus ett stort antal funktionärer är samlade. Det är fantastiskt att se så många unga människor vilja leva nära Jesus och lära känna honom bättre. Inte så sällan drabbas vi väl snarare av nedslående rapporter om våld och kriminalitet när det handlar om ungdomar. Men här finns exempel på något annat.

Imorgon kväll är det min uppgift att predika över ”Jesus, domen och förlåtelsen”. Med viss bävan har jag åtagit mig det uppdraget, men hoppas på Guds nåd och vishet för att kunna göra det så att Jesus får bli synlig i sin kärlek och försoning.

2 svar

  1. Gå Herrens namn och förkunna hans gärningar.

  2. Blev glad när jag såg ditt namn på Livskrafts-pappret i Löten. Tyvärr är jag redan tillbaka i Göteborg så jag hann aldrig komma förbi och säga hej! Men jag tror absolut att Gud hjälper dig att får göra gott bland dessa ungdomar… Gott och välsignat nytt år!

Kommentera

